2009

Tryck på bilderna så blir dom stora och fina!

Januari


Det nya året firades in i Kalmar med fyra av mina underbaringar. Resten av månaden försvann i något slags radioproduktions/äta/shoppa/sova/dansa-dimma. Trevligt!

Februari



Vi fortsatte att dansa igenom kalmarnätter lika dimmiga som våra huvuden. Jag fotograferade i snön i gamla stan. En dag fick vi för oss att det var vår och promenarade till Ikea med solglasögon. Vi åkte till Växjö en kväll och tittade på Hello Saferide. Muttation hade premiär och har utvecklats något ortoligt fint om jag får säga det själv. Och för att avsluta månaden på bästa tänkbara sätt åkte vi till London. Där vi shoppade tills vi blev yra, dansade tills vi blev ännu lite yrare och till slut knödde in oss fem pers i baksätet på en rätt liten bil.
"It's not the legs - it's the ass" Aida en februarinatt 2009

Mars



I mars var det carribean night på Palace, som inte alls var speciellt karibisk, men rolig ändå. Jag älskade min vita tshirt från Gina (som nu är rätt utsliten). Dessutom försökte jag komma överens med politiska ideologier, vi bråkade lite men sen gick det bra. Promenerade vid slottet och det blev ännu lite mera vår. Pluggandet på bibblan inför journalistik och samhälle gick ibland överstyr, och det flög fåglar utanför mitt fönster titt som tätt. Fint.

April




Vi inledde månaden med glass, även om fingervantarna fortfarande satt kvar på händerna. Partynätterna fortsatte, och våra två posers vässade sina kunskaper ytterligare. Jag började promenera vid slottet för jämnan med kameran på axeln. Det blev påsk och vår och jag åkte hem en liten stund. Iman hade releasefest och vi supportade. Nåväl. Kriss var iaf så supportande att hon köpte en skiva. Hade en flummig fotosession vid slottet. Passade på att dansa lite till Håkan. Vi körde årets första grill i Kriss spontaninköpta grillhink. Fy vad gott det var. Och plötsligt var det så varmt att man kunde ligga ute i shorts och bara fötter och plugga.

Maj



Troligtvis en aning trötta efter vinterns alla nätter, blev det lite häng på byttan. Dock slutade iaf en av gångerna med race till Palace och tokdans. Kriss beigegula cykel blev svart, jag och Aida tittade nöjt på med pommes och B&J. Jag såg Milk, se den! Vi gjorde en otroligt fantastisk alldeles....typ usel kortfilm. Vi gick på Kaktusgalan och tänkte kamma hem pris i alla kategorier, trots att vi inte ens var nominerade. Jag hade fjädrar i öronen mest hela tiden. Cyklade till skolan mitt i natten, Kalmar är fantastiskt halv fyra på morgonen. Allergin jag fick av blommorna jag plockade med mig från lite här och var på vägen hem var inte lika fantastisk. Och sen var det ju beachpartyt då. Vinflaskor med sugrör, tequilashots och jakt på min concealer i en papperskorg. Say no more.

Juni



Vi hängde i vallgraven eller utanför Oxhagen. Solade innan skolan och åt typ ett paket jordgubbar om dagen. Sista utekvällen för oss, första för säsongen på Vallen. Jag dreglade över Julian McMahon. Flyttpackade i Kalmar och drack osunda mängder pulverlatte. Jag funderade på att sluta med journalistikprogrammet och göra något annat, kom fram till att stanna kvar. Sen åkte jag hem och efter några veckor flyttade vi där också. Promenerade på Lisse med Tess, Pline o Sarah. Firade midsommar hos Sarah. Och köpte en cykel som fick Göteborgs finaste cykelkorg.

Juli

I juli jobbade jag mest precis hela tiden. Gjorde glass i mängder och sprang i skytteltrafik mellan kiosken och affären. Men jag gjorde en fin cykelkorg också. Vi drack champagne på terassen. Kriss, Aido och jag beställde spanienresan. Jag köpte sheos som är faaab. Och så köpte jag en kalender. Som tar slut först 2011, sinnes.

Augusti


Augusti kan sammanfattas såhär: SPANIEN!

Eller såhär, enligt Kriss (eller ja, enligt oss alla):
Pacha - Skumparty - Osssscar och fem till som jag inte har någon aning om vad de heter - ”U wanna fööööck?” - ”Om man badar med mens kommer det hajar då?” - ”Dvärgkuk eller
kommunistkuk?”

Och några tillägg: "Föckie föckie?" med tillhörande juckrörelse - "Do you have a car?" - Hästunge - Från Palace till Pacha (gissa vilket vi gillade mest...)


September



Jag gjorde mig hemastadd i min nya lägenhet, 10 sekunder från Kriss o Aida. Jag försökte intala mig själv visa, kloka saker. Njöt av den sista varma solen, och färgade håret brunt. Bilder med ord fick ge utlopp för mina tankar. Jag hade gula ben. Och så var jag lite lätt frustrerad över att någon annan inte alls ville samma sak som jag. Till slut tog jag ut min frustration på en stickning istället.

Oktober

Vi började med balkanfest på SP. Jag förstod inte ett ord som sjöngs på hela kvällen, men det var rätt kul ändå. Jag hade trollsländor i håret, som för ovanlighetens skull var plattångat. Fotade kriss mot grafittiväggen. Trannie gästbloggade. Vaknade upp med galet morgonrufs. Saknade Ebba lite extra. Var rätt bitter på världen i allmänhet och skolan i synnerhet. Åt prinsesstårta. Dansade och var lik min mamma.

November


Första delen av november kan ha varit en av de värsta i mitt liv. Att gråta varje kväll innan man ska somna är inte roligt. Speciellt inte när gråtattackerna oftast slutar i hyperventliation och halv panik. Till slut insåg jag att jag inte kan göra något jag avskyr, och bestämde mig för att flytta tillbaka till Göteborg. Önskar fortfarande att jag kunde tagit med mig mina fyra. Tänk, himmelriket skulle vara att ha alla sina fina runt omkring en.
Innan jag flyttade hann jag dock leka lite i photoshop. Och så hann jag inviga min röda klänning. Ett tips: ät redig mat innan en partykväll...! Sen fyllde jag 20 och fick gå på systemet. Mitt första inköp blev typ en vecka senare, och bestod av vinglögg (om ni ville veta). Sen gjorde vi pasta också, och den sista dagen i månaden fick jag julkänslor och klädde min vita gran, och så bakade vi pepparkakor.

December




Jag njöt av vår köksutsikt och vi passade på att baka lussekatter. Vi gick en sväng på liseberg en kall vinterkväll. Jag blev otroligt barnsligt glad över att det varit frost två dagar i rad. Sedan slog jag volter inombords när snön äntligen kom. Jag sträckläste böcker som jag inte gjort på hundra år. Skrev julkort till nära och kära. En eftermiddag passade vi på att åka skridskor på heden och varmchokladmysa hemma hos mig. Jag var i Malmö och såg Eddie Izzard, måste fråga Elisabet om bilder. Och sen var jag på julmys hos Sarah också. Och så har vi ju Idre-resan då. Men den förtjänar ett eget inlägg någon dag när jag fått alla bilder!

Nu är det 2010 och jag har övergett journalistutbildningen, ska läsa svenska till våren och är lycklig hela tiden - inte bara de stunder när jag umgås med mina vänner. Det känns som att det kan bli ett bra år, det här.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad fint du har gjort med alla bilder och allt du har gjort under året gumman! Jättekul att läsa:D <3

2010-01-09 @ 15:22:03
URL: http://senoritasolanes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0