SÅ GOD!!!



Alltså, jag gjorde den här kakan i måndags och den är så förbannat god! Att det inte är något bakpulver i gör den seg och trevlig. Jag åt just upp den sista..ja fjärdedelen ungefär på nästan ett bräde. Mums för min totalt stekta hjärna. Nu orkar jag nog plugga lite till!

2 st ägg
2 dl socker
2,5 dl vetemjöl
1 tsk kanel
2 dl hallon
50 g smör

Vispa ägg och socker pösigt. Rör ned mjöl och kanel. Smörj och bröa en rund form, 24 cm i diameter, och häll i smeten.

Strö över hallonen och täck kakan med tunna skivor smör hyvlade med osthyvel. Grädda kakan i mitten av ugnen i 25 minuter.

Eget tips: Mät inte upp smöret. Hyvla upp bara och se till att det täcker kakan, det är huvudsaken. Frusna hallon går lika bra som färska.

Kommentarer
Postat av: nabos babo

Mer promiskuösitet på bloggen !!! inte så mycket recept och hemmastuff !!

2010-02-24 @ 20:52:02
Postat av: Idahoe

Pffft. Nästa helg ska du få se på promiskuitet! devilsmiley

2010-02-24 @ 22:03:00
URL: http://dontdreamyourlife.blogg.se/
Postat av: -......-

Uuuuuuuuuuuuuh like på den asså !!

2010-02-24 @ 22:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0