Jag måste ju ge min åsikt om Svinis

Bloggkommentatorerna. Jag tyckte om deras blogg förut. Tyckte det var bra att några kommenterade vad de större bloggarna tyckte o tänkte, och fick igång en egen debatt på sin blogg, där fler än bara de som följde just den aktuella bloggen kunde komma till tals.
Men nuförtiden känns de bara bittra. Som om de bara vill fördumma alla. Det är liksom ingen trevlig ton i några inlägg. Missförstå mig rätt jag älskar ironi, cynism och allt vad det är. Men it's a fine line. Som inlägget om vaccinet idag. Så onödigt.

Ja, jag är helt emot det och det står jag för. Jag skulle aldrig låta någon ge mig det. Det är knappt testat, inte godkänt i usa (inte för att de har rätt ,men det är ett stort jäkla land) och dessutom är den här influensan inte mycket farligare än de vanliga. Eller jo. Hur jag än säger kommer någon dumförklara mig. För visst, den går på unga mer, man får lättare efterföljande sjukdomar som t ex lunginflammation. Men ändå. Tänk ett extra varv i alla fall.

Influensor kommer och går. Och nej, jag tycker verkligen inte om att min kära pappa har vaccinerat sig, och händer det något med honom. Ja då. Då. (okej det lät lite hysteriskt men jag tycker hela den här debatten är hysterisk).

Nej, jag är absolut ingen expert. Finns säkert sådana som är mer pålästa än mig. Men snälla tänk en gång till på varför ni tar sprutan. Ta den inte bara för att "den är ju gratis". Gratis är inte alltid gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0